Ångerrätt

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Ångerrätten gäller endast oanvänd, otvättad vara i originalskick, inklusive instruktioner och originalförpackning. Vi återbetalar priset för varan men du står för tur och returfrakten och eventuell postförskottsavgift. Läs mer om dina rättigheter på Konsumentverket.se

Vänligen förpacka varan så att den är skyddad under transporten/frakten. Notera att du som kund är ansvarig för varan tills den är oss tillhanda. Vi rekommenderar därför att returer görs med rekommenderad post eller som postpaket. Varor som återsändes mot postförskott eller efterkrav utlöses ej av oss.

Om du vill returnera en vara, kontakta oss först på info@sibarita.se

Reklamation

Om det skulle vara något fel på dina varor vill vi att du kontaktar oss snarast på info@sibarita.se så vi kan åtgärda felet. dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. I dessa fall står vi självklart för returkostnaderna.

Skador på paket och ej uthämtade paket

Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.